måndag 10 september 2012

Hår som faller

I dag då jag vaknade med Ebbe på min arm full av små ljusa lintott hår. När jag klappade på håret föll mer och mer hår av. Ebbe klagade på att han fick hår i munnen. (härligt att höra honom prata iaf).  Jag viste ju att håret skulle ramla av och det är en fjutt bagatell i det storra hela. På något konstigt sätt blir det så markerat och bestämt. Ebbe har verkligen fått cellgifter. Det är inget jag drömmt. När Fredrik  kom till sjukhuset klippte vi av honom håret kort. Det blev en sne och vind frisyr-ser helt galet ut. På avdelningen var det ingen som kommenterade Ebbes nya klippning... alla har ju varit där!  Om några dagar lär han ju vara hel flint........

I dag sövdes Ebbe för en MR. Det gick bra (om man bortser från att narkosläkaren höll på att krossa min fot när hon säkte sövningsbordet ). Ebbe somnade lung och stilla då jag sjöng bamse sången för honom. Han vaknade dock arg som ett bi tills han somande om på min arm. Algot var hos goda grannar så vi kunde vara med både två, vilket är fantastiks skönnt!!

MR svar kommer troligen i morgon.

Trots hår avfall och sövning har detta varit en bra dag.  Ebbe har lekt lite på lekterapin, skrattat då Fredrik kitlat honom, lett då Fredrik och jag spelar golf samt fäktas i min famn mot clownerna. Att se Ebbe lee, skratta och börja prata lite igen känns underbart.

När Algot och jag  kom hem stod 4 kartonger med sprutor, argegat samt sondpåsar på  vår trapp. Ytterliggare ett tecken på att detta inte är något dålgit skämt eller mardröm. Vårat hem kommer snart invaderas av en massa mediciner och sondgrejor, sprutor......

Vi längtar alla hem så mycket. Det är dock segt. I dag hade Ebbe åter igen stigande CRP (snabbsänka) och feber.  Jag borde väl skrika och bli förbannad över detta?? Jag känner snare inget.... det är som ett vakum i  mig.... . Det är väl så här det kommer vara i höst och i vår, det vet jag av erfarenhet då jag jobbade med detta...så fort man börjar hoppas på något kommer nästa infektion eller annat krångel som gör att man måste stanna på sjukhuset.

Älskade Ebbe vad du ska behöva gå igenom!!!
Älskade Algot vad du ska behöva vara med om!!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar